ChallengeRocket

HackArt

CURRENT STATUS

Completed

SEE RESULTS

Thanks to all Participants!

SEE RESULTS

HackArt

O konkursie


Twórcy aplikacji, programiści - pokażcie, jak wiele łączy technologię i sztukę. Czekają nagrody, duża dawka dobrej zabawy i możliwość współpracy z prestiżowymi partnerami z obszaru kultury! Myślą przewodnią konkursu jest zastosowanie nowych technologii w kulturze i sztuce.

PRZEBIEG KONKURSU:

1. Stwórz aplikację lub jej dopracowany prototyp, który realizuje co najmniej jeden z przykładowych celów:

  • zachęca młode osoby w wieku 16-25 do aktywnego uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez instytucje kultury (muzea, teatry, filharmonie),
  • umożliwia lub ułatwia zakup online biletów na wydarzenia kulturalne,
  • pełni rolę edukacyjną i informacyjną w obszarze kultury i sztuki,

  • jest narzędziem, które w dowolny sposób pozwala na łączenie nowych technologii z kulturą i sztuką.

2. Przygotuj maksymalnie 2-minutowe nagranie wideo lub screencast prezentujący Twoją aplikację (koniecznie sprawdź zakładki Zasady oraz Zasoby).

3. Wyślij zgłoszenie do dnia 31.05.2016 korzystając ze strony konkursowej: hackart.challengerocket.com.

4.
 Zgłoszone projekty wezmą udział w ogólnopolskim głosowaniu w dniach 02.06.2016 - 10.06.2016. Internauci zdecydują o tym, który twórca otrzyma nagrodę publiczności!

5.
 Ogłoszenie finalistów odbędzie się w dniu 15.06.2016 po naradach Jury. Twórcy najlepszych projektów otrzymają wartościowe nagrody oraz mogą zostać zaproszeni do zrealizowana pełnych wersji aplikacji z wybranymi instytucjami kultury.

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

  • sprawdzisz swoje umiejętności w zakresie programowania oraz kreatywnego myślenia,
  • masz szansę na wygranie cennych nagród,
  • poznasz ciekawych ludzi ze świata kultury, biznesu i nowych technologii,
  • możesz mieć szansę na zrealizowanie pełnej wersji aplikacji z wybranymi instytucjami kultury (niekoniecznie Twoja aplikacja musi wygrać konkurs, aby otrzymać propozycję współpracy),
  • uzyskasz wartościowy wpis do CV (informacje o zwycięzcach w licznych publikacjach prasowych).

KRYTERIA OCENY PRAC:

  • innowacyjność i pomysłowość zaproponowanych rozwiązań (szereg inspiracji znajdziesz w zakładce Zasoby),
  • użyteczność i estetyka,
  • potencjał społeczny,
  • potencjał rozwojowy, kulturowy i biznesowy aplikacji - m.in. możliwość wykorzystania projektu w innych ośrodkach kultury,
  • zgodność z wskazanymi kategoriami przewodnimi hackathonu.

Jesteś dopiero początkującym programistą?  Nic nie szkodzi! W naszym konkursie liczy się pomysł, kreatywność i ciekawy sposób przedstawienia Twojej aplikacji. Zapraszamy wszystkich, którzy chcą spróbować swoich sił w pracy nad ciekawymi projektami z dziedziny kultury!

INFORMACJE DODATKOWE:

Uczestnicy sami decydują o kształcie projektu, a rozwiązanie może zostać wykonane w dowolnej technologii (np. Android, iOS, aplikacja webowa) przy użyciu dowolnych narzędzi. Istnieje możliwość zgłoszenia już wcześniej stworzonych przez siebie aplikacji, o ile spełniają one warunki konkursowe.

Dodatkowo wszyscy uczestnicy mogą korzystać z IBM Bluemix przy tworzeniu swoich konkursowych aplikacji. Do dyspozycji uczestników są również Beacony Estimote. Więcej informacji na temat tych narzędzi oraz możliwości ich wykorzystania znajdziecie w zakładce Zasoby.

Nagrody

  1. 1 miejsce 10 000 PLN

    Nagroda pieniężna

    • Telefon: - Telefon Artis (My Phone)

      Telefon Artis ufundowany przez firmę My Phone

    • Książki: - Książki z wydawnictwa Helion S.A

      "Czysty Kod. Podręcznik dobrego programisty." - Robert C. Martin
      "Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony" - Grzegorz Kubera

    • Plan Warszawy: - "Plan Warszawy 1939"
  2. 2 miejsce 5 000 PLN

    Nagroda pieniężna

    • Książki: - Książki z wydawnictwa Helion S.A

      "Czysty Kod. Podręcznik dobrego programisty." - Robert C. Martin
      "Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony" - Grzegorz Kubera

    • Plan Warszawy: - "Plan Warszawy 1939"
  3. 3 miejsce 3 000 PLN

    Nagroda pieniężna

    • Książki: - Książki z wydawnictwa Helion S.A.

      "Czysty Kod. Podręcznik dobrego programisty." - Robert C. Martin
      "Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony" - Grzegorz Kubera

    • Plan Warszawy: - "Plan Warszawy 1939"
  4. 4 miejsce 1 000 PLN

    Nagroda pieniężna

    • Książki: - Książki z wydawnictwa Helion S.A.

      "Czysty Kod. Podręcznik dobrego programisty." - Robert C. Martin
      "Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony" - Grzegorz Kubera

    • Plan Warszawy: - "Plan Warszawy 1939"
  5. Nagroda publiczności 1 000 PLN

    Nagroda pieniężna

    • Plan Warszawy: - "Plan Warszawy 1939"
  6. Nagroda specjalna

    • Pierwsze 20 zgłoszeń otrzymuje:
    • Vouchery: - 10 x Rodzinne karty roczne od Galerii - Zachęta
    • Vouchery: - 10 x Vouchery od Teatru Syrena na dowolne spektakle

Harmonogram

01.03.2016

Rozpoczęcie hackathonu Programiści z całej Polski – indywidualnie lub w zespołach, mogą wziąć udział w 1. w Polsce hackathonie online dla instytucji kultury. Cenne nagrody czekają!

01.03.2016 - 31.05.2016

Nadsyłanie zgłoszeń Aplikacje webowe lub mobilne (lub ich dopracowane prototypy) można nadsyłać do 31.05. Wystarczy kliknąć na button „Chcę wziąć udział” i wypełnić formularz zgłoszeniowy. Pamiętaj, że tematem przewodnim hackathonu jest zastosowanie nowych technologii w kulturze i sztuce.

02.06.2016 - 10.06.2016

Głosowanie społeczności Zaangażuj swoich znajomych i oddajcie głos na najlepszą pracę w hackathonie. Wygraj nagrodę publiczności!

11.06.2016-15.06.2016

Obrady Jury i ogłoszenie zwycięzców Po głosowaniu internautów oraz po naradach Jury ogłoszonych zostanie 5 zwycięskich projektów. Łączna pula nagród wynosi 25 000 PLN - jest o co walczyć!

Dofinansowanie na rozwój aplikacji Autorzy najlepszych projektów mają możliwość otrzymania propozycji sfinansowania powstałej aplikacji i jej komercjalizacji. Daj sobie szanse i nie przegap takiej okazji!

Gdzie i kiedy

Gdzie
Warszawa, Poland

Partner Technologiczny

  • IBM

Sponsorzy

  • Alior Bank
  • Estimote
  • SALESmanago
  • Brand24
  • Iq.pl
  • My Phone
  • Grupa Helion S.A.
  • LeadsMansion
  • PAYDAYMANSION
  • Velis IT Systems
  • Kod Plus Plus

Partner Merytoryczny

  • Allegro.tech
  • Wolves Summit

Partner Strategiczny

  • GoldenLine

Patronat Medialny

  • Centrum Prasowe PAP
  • TVP Kultura
  • Bankier.pl
  • BRIEF
  • INN Poland
  • Gazeta Bankowa
  • Linux Magazine
  • Kariera Plus
  • Crossweb
  • kampaniespoĹ‚eczne.pl
  • Magazyn Programista
  • MamStartUp
  • 4programmers
  • Presto
  • Spece IT
  • MarketingLink
  • Dziennik InternautĂłw
  • portal medialny.pl
  • eBiznesOnline
  • QBusiness.pl
  • OSWorld.pl
  • IRSI
  • Kultura Online
  • Spotkania IT
  • Startup Poland

Współpraca Redakcyjna

  • RMF Classic
  • WamPR

HackArt

I edycja hackathonu online dla instytucji kultury - zobacz animację

Skontaktuj się z nami!

Masz pytanie dotyczące tego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!

kamila@challengerocket.com +48 790 226 434