ChallengeRocket

SEE RESULTS

HackArt

Back

360° Kultury

Project description

Prezentacja projektu:

https://www.youtube.com/watch?v=RZq6SmennYs

https://www.youtube.com/watch?v=Pof5mEZvFu4


 Aplikacja "360 stopni kultury"


1. Wywiad w środowisku młodzieży w przedziale wiekowym 16-25 lat pokazał nam, że do teatrów, muzeów, na wystawy, czy do filharmonii chodzi stałe grono bywalców, ludzi rozmiłowanych w sztuce.

Zaś spora część respondentów może nawet i poszłaby na jakieś ciekawe wydarzenie, ale...

I tu zwykle następowała wyliczanka:

- brak czasu,

- drogie bilety,

- nieznajomość recenzji,

- nie wiadomo na co pójść,

- nie mam z kim pójść,

- a dlaczego tak mało dzieje się w kulturze w czasie wakacji, gdy my mamy wolne?


Powyższe informacje zainspirowały nas do opracowania aplikacji "360 stopni kultury".


2. Celem projektu jest zachęcenie młodzieży do spędzania wolnego czasu w teatrze, operze, filharmonii czy wystawie.


3. Poszukaliśmy rozwiązania. Wiemy, że młodzi ludzie latem spędzają dużo czasu na świeżym powietrzu, w grupie znajomych. Aplikacja "360° kultury" wychodzi naprzeciw takim potrzebom. Propozycją projektu jest stworzenie "Stref Kultury" w przestrzeni miejskiej (parki, place, bulwary). Są to miejsca, gdzie można usiąść na leżaku "pod chmurką" i przy użyciu technologii Virtual Reality przenieść się na spektakl do teatrów, oper i filharmonii z całego świata.


4. Aby obejrzeć spektakl należy:

• zainstalować na swoim smartfonie (Android, iPhone) aplikację "360° Kultury",

   - w aplikacji dostępny jest repertuar, lista Stref Kultury i instytucji, z których są nadawane transmisje,

• przyjść do Strefy Kultury w swoim mieście z własnym smartfonem i Google Cardboard (który można też zakupić na miejscu),

• o wyznaczonej godzinie należy uruchomić aplikację i wybrać opcję "oglądaj",

• połączyć się z siecią Wi-Fi udostępnioną w "Strefie Kultury",

• umieścić smartfon w Google Cardboard,

• aplikacja wykrywa połączenie z siecią Strefy Kultury i w odpowiednim momencie rozpoczyna odbierać streaming video ze spektaklu,

• obraz video jest nagrany kamerami 360°, dzięki umieszczeniu smartfona w Google Cardboard można oglądać transmisję w wirtualnej rzeczywistości,

• perspektywę oglądania (np. z widowni, z balkonu, ze sceny, zza kulis) można zmieniać w trakcie transmisji przyciskiem,

• widzowie nie muszą używać własnych słuchawek, gdyż w Strefie Kultury znajduje się nagłośnienie.


5. W naszym projekcie wyjątkowe jest to, że:

• kultura wychodzi "do ludzi",

• dostęp do spektakli i koncertów jest łatwiejszy,

• aplikacja daje możliwość uczestniczenia w spektaklach z całego świata,

• dzięki najnowszej technologii Virtual Reality i Video 360° odbiorca może poczuć się tak, jakby rzeczywiście był na widowni i bezpośrednio oglądał sztukę czy inne wydarzenie kulturalne,

• ciekawa technologia i forma wzbudza zainteresowanie młodzieży,

• łatwiej wybrać się na taki spektakl z grupą znajomych,

• młodzi ludzie mogą w ten sposób przekonać się do chodzenia na spektakle oraz inne wydarzenia kulturalne.


6. Dalsze perspektywy rozwoju naszego projektu:

• transmisja na żywo spektakli w sezonie,

• oglądanie retransmisji spektakli "na żądanie" poza strefami kultury,

•  kody rabatowe na wydarzenia dla osób korzystających z aplikacji.



Autorzy projektu:

Adam Makświej – programista

Agata Macudzińska – edukator sztuki, nauczyciel plastyki

Agata Superczyńska – architekt

Arkadiusz Macudziński – programista


Razem tworzymy - A4ce team :)

Comments (2)

  1. AM

    Agata Macudzińska

    Bardzo dziękujemy :)

  2. Michał Kuliński

    Swietny pomysl! Juz nawet koncept streamingu z prywatnego wifi wokol lokalu jest bardzo interesujacy. Powodzenia!