HackArt

CURRENT STATUS

Completed

SEE RESULTS

Thanks to all Participants!

SEE RESULTS

HackArt

Back

Tropiciel Kultury

Project description

Tropiciel Kultury


Jako młodzi ludzie wielokrotnie mamy z kulturą i sztuką swoisty „love-hate relationship”. Wiele rzeczy nas zachwyca, wiele irytuje, podnieca lub doprowadza do złości. Dzięki temu się rozwijamy, poznajemy siebie i innych. Każdy z nas inaczej odbiera różne bodźce kulturowe i inaczej na nie reaguje.


Zainspirowało nas to do stworzenia narzędzia, które dopasowuje się do preferencji odbiorcy, jednocześnie co jakiś czas zaskakując go czymś nowym, co nie pozwoli mu zostać przez cały czas w swojej strefie komfortu.


Aplikacja mobilna Tropiciel Kultury interakcją nawiązuje do popularnej aplikacji Tinder, w której na podstawie kilku informacji decydujemy o chęci nawiązania kontaktu z drugą osobą. W Tropicielu każde wydarzenie kulturalne jest otwarte na interakcje z odbiorcą, jednak to on ma pełną władzę odnośnie tego w co chce się zaangażować.


Na podstawie wcześniejszych wyborów i preferencji użytkownika algorytm dobierający wydarzenia uczy się, jakiego typu koncerty, sztuki czy wystawy mogą zainteresować odbiorcę. Z każdym użyciem działać on będzie coraz lepiej – tak, aby nie przygnieść potencjalnego konsumenta kultury ilością używanych w aplikacji „kart”, które zupełnie nie są dla niego interesujące.


Bardzo chcielibyśmy jednak, żeby użytkownicy nie tworzyli swoich małych, zamkniętych światów, w których będą odbierać wciąż te same informacje – tak jak serwis Spotify, Tropciel mógłby od czasu do czasu promować wydarzenia, które są na „granicy”, aby cały czas poszerzać horyzonty i pozwalać odkrywać nowe rzeczy.


Dodatkowo pojawiają się tu oczywiście opcje marketingowe – niektóre promowane wydarzenia mogłyby mieć bogatszą formę prezentacji, dopasowaną do potrzeb sponsora.


W tego typu aplikacjach ważne są również funkcje społecznościowe – jednak oprócz oczywistych powiązań z Facebookiem czy Instagramem, moglibyśmy umożliwić użytkownikom śledzenie (Tropienie) innych użytkowników – zgadzamy się z zapisem w zakładce „Zasoby”, że często nasze decyzje wynikają z polecenia lub opinii innych.


Używanie Tropiciela jest banalnie proste – środkowa zakładka, Wyszukiwanie, pozwala na przeglądanie Kart z Wydarzeniami i podjęcie decyzji o chęci zaangażowania poprzez przeciągnięcie Karty w lewo (Odrzuć) lub prawo (Dodaj do Listy). Lewa zakładka pozwala nam na proste filtrowanie: możemy wybrać ceny biletów, typ rozrywki, daty czy kategorie według których chcemy wyświetlać Wydarzenia. Prawa zakładka to natomiast Lista – z tego poziomu możemy przeglądać dodane wcześniej Wydarzenia, kopiować je do natywnego kalendarza czy zakupić bilety na stronie danej organizacji.


Prostota użytkowania i dopasowanie do odbiorcy wydają nam się idealnym połączeniem, które instytucjom kulturalnym pozwolić może na zdecydowane powiększenie grona zaangażowanych odbiorców.

Comments (2)

  1. Michał Kuliński

    W kwestii samego pomyslu. Jest potencjal. Brakuje mi tylko jakiejs zachety do przegladania. Zeby zbudowac solidny graf wag, musicie miec solidna baze wejsciowa.

    Moze warto by bylo na poczatku nagradzac biletami za przejscie wstepnego 'Swipe Training Camp'

    Powodzenia!

  2. Michał Kuliński

    Wideo prezentacja slaba, ale opis jest jednym z lepszych na hackarcie. Bardzo klarowny opis pomyslu. A sam pomysl prosty do zrozumienia poprzez czysta relacje z tinderem.

    Wizualnie jest solidnie ale mozecie miec problem z ludzmi ktorzy chca zasmakowac sztuki. Calosc jest dosc twarda.